Moscow Times’ Russian language service blocked by government, news outlet says

The Russian-language service of the Moscow Times has been blocked by the government over an article it wrote earlier this month about police officers failing to fight alongside Russian forces during its invasion of Russia. Ukraine, the media reported on Friday.

Following an order from the attorney general’s office on April 12, Russian internet regulator Roskomnadzor blocked access to the Moscow Times’ Russian-language service, the outlet noted, citing Roskomnadzor’s restrictions database.

On April 4, the Moscow Times published an article about riot police who returned to Russia and would not participate in the Russian invasion, which the Roskomnadzor database cites, in addition to the order, according to the outlet. .

Its Russian-language edition is still accessible via VPN and outside of Russia, the Moscow Times noted. Its English-language service is not affected by the blockage.

The Moscow Times reported at the time that Russia had yet to contact its editors about the decision.

The decision comes as Russia continues to crack down on journalism and other forms of communication that appear to contradict official Russian assessments of their internationally condemned invasion of Ukraine.

The liberal radio station Ekho Moskvy and the independent television channel Dozhd TV were both taken off the air after criticism of the Russian-Ukrainian conflict.

International news outlets like the BBC, CNN and Bloomberg announced amid the invasion that they would halt or relocate operations from Russia to protect their journalists, while The Washington Post said it would remove dates and the signatures of certain covers.

Sylvester L. Goldfarb